20.08.2008

(De)generatia noua

Incercand sa-mi amintesc cum era prin liceu (job related) si ce faceam exact pe acolo in afara de tigari fumate pe sestache mi-am amintit de o melodie veche veche dar care de fiecare data imi redeseneaza buzele in linie dreapta si care apoi se curbeaza incet, ca si cum colturile gurii mi se strica subit si cedeaza. Cand o aud pe sora-mea cu ce se face acum in liceu, imi pun mainile in cap! In curand o sa ajung ca maica-mea sa incep fiecare propozitie cu sintagma clasica "Pe vremea mea".

Hai ca ma pierd. Ideea postului astuia e ca generatiile se schimba mai repede ca mentalitate decat mi-as fi putut vreodata inchipui si ca nu mai sunt la curent. S-au dus vremurile mele de trombon in ora de religie cand proful tipa "blasfemie!faceti pacate!" S-au dus vremurile mele de glorie cand plecam si uitam sa ma intorc la scoala si faceam stanga imprejur (aveam un liceu mare, nu era usor pentru conditia mea fizica) doar doar sa nu dau bot in bot cu directorul. S-au dus vremurile cand foloseam mailul doar in weekend sa vad a cui mai e ziua si sa nu care cumva sa uit. S-au dus vremurile cand daca telefonul tau avea sunete polifonice erai zeul tehnologiei. S-au dus vremurile cand cafeaua bauta de dimineata asortata cu un Malboro Lights(nu fumez de-o vesnicie Kent, nu era "trendy" pe atunci) insemna ca deja esti un fumator profi si ca ceilalti rookies trebuie sa te ia ca exemplu si sa nu se mai faca verzi la fata.

Nu mai zic botezul, bulgareala, balul, cuplarile perpetue, popular vs non popular, culminand cu cireasa de pe tort care era chiulul pentru mine, certuri cine se aseaza in banca cu cine, covrigii din pauza mare, toate desi pe vremea aceea drame existentiale, imi trezesc acum o fobie cumplita de oglinda.

Ce fac liceeni acum? Pai filmeaza profii in timp ce predau si posteaza filmuletele pe Youtube, cu cat mai multe, cu atat mai "cool"(god ce urasc cuvantul asta). Le creaza profile de Hi5 si posteaza comentarii pe seama carora rad ore intregi. Isi aprind cate o tigara de pe hol si bat dirigul pe umar cu cate un "Neata coaie!". Isi gasesc iubirea vietii si uita ca in viata mai faci si SIDA. Devin iar macabra. Au internet pe mobil pentru ca messengerul e locul unde se intampla tot (ce dracu s-a ales de cafenele?Sau de televizor?). Cea mai populara fata trebuie sa aiba cel putin 3 poze cu botul in forma de rat, machiat in lip gloss roz si asezonat cu Iphone. Petrecerile sunt in toalete(cel putin eu asta vad pe Hi5) sau pe o canapea de scai alb. Sunt de moda veche, e clar! Cam asta stiu eu despre anii de liceu 2008. But...there must be something good. So..help!

Ce le place liceenilor de azi? Ce fac in afara de hi5 si messenger? I really need it!

P.S. Cate paranteze! Cata frustrare!

4 comentarii:

Anonim spunea...

Sunt liceeanca.Personal nu ma regasesc in descrierile tale privind viata de liceu astazi,insa asta nu inseamna ca e mai putin adevarat ce scrii.Din pacate e o realitate care nu ne onoreaza in niciun fel.Intalnirile se dau acum pe mess,elevii fumeaza in fata scolii and so on.Am cumva norocul de a fi intr-un liceu care nu se inscrie in categoria "bun de youtube" si in care bunul simt e inca prezent,desi neuniform.
Asta e.

Anonim spunea...

sunt si eu intr-o situatie similara-my little brother absolvind liceul anu' asta...si ma dispera cand vad ce preocupari/hobby-uri are..si ajung la a-mi incepe frazele cu inevitabilul "pe vremea mea".

Anonim spunea...

sa tot fie vreo 6 ani de cand am terminat cu liceul, si, acelasi lucru l-am sesizat referitor la generatiile imediat urmatoare. privite dinauntru, aceste obiceiuri ( frecvent schimbatoare ) nu par exagerate, insa cand iesi din scenariul respectiv...se schimba parerea.

Tina spunea...

@georgiana: am de multe ori tendinta sa generalizez, din pacate. Sunt constienta ca sunt licee bune in care elevii nu s-au pierdut de tot.Si atata timp cat o sa existe parinti care sa ofere educatia celor 7 ani de acasa, o sa existe si elevi cu bun simt.

@wraith: know the feelin

@mehigh: poate ca asa e, vezi lucrurile mult mai grav cand esti in afara. Asta nu inseamna ca ceea ce se intampla e ok. Doar are un grad mai scazut de gravitate.