25.03.2008

Nu va apucati de fumat!

Nu suport oamenii care se baga intr-o chestie fara sa stie despre ce e vorba. De aceea m-am decis sa scriu acest post pentru cei care s-au apucat recent de fumat sau vor sa se apuce, chiar sa se lase, poate poate pot schimba ceva.

In urma cu 2 saptamani o prietena de-a mea acuza dureri in zona plamanilor si intrase in panica ca ea are ceva grav. A fost de ajuns sa vorbesc cu ea un sfert de ora ca sa spuna la sfarsit: ma las de fumat. Acum fumeaza foarte foarte rar, asta numai pentru ca nu stia ca pentru placerea fiecarei tigari un fumator accepta anumite "compromisuri". Si nu stiu daca vreti sa le acceptati.

Toti prietenii stiu ca sunt o fumatoare inraita. Fumez peste un pachet juma pe zi, mai ales in ultima perioada reusesc sa trec uneori si de doua. Iubesc tigarile, si daca as putea sa fumez si in somn as face-o. Nu e o chestie cu care sa ma mandresc desi daca pot spune asa, nu multa lume poate "face" ce fac io:P

Adevarul ca nici o reclama nu ma convinge, nici o poza, nici un avertisement negru pe alb ca fac cancer. Pentru ca un fumator se gandeste ca nu i se poate intampla lui. Asa ca nu o sa va zic ca o sa muriti pentru ca nu o sa ma credeti, desi una din pricipalele cauze ale decesului in lume este fumatul, pentru ca la fiecare 8 secunde mai moare cineva din cauza acestui viciu.

Deci puneti mana si informati-va ca sa stiti ce dracu va faceti cu mana voastra! Daca dupa ce ati vazut campaniile antifumat, da, acelea cu plamani negri si dinti lipsa, degete topite, familii plangand dupa cei dragi, daca dupa ce ati citit ce i se intampla corpului vostru de fapt si tot mai vreti sa fumati hai sa va zic cum e viata unui fumator de fapt.

Fumez de 5 ani de zile. In primul an fumam cam doua pachete pe saptamana, al doilea trei, ca acum sa ajung la 10.Nu am incercat niciodata sa ma las pentru ca io "este" speciala si mai masochista de felul meu. Asa ca daca simtiti ca mai este speranta pentru voi lasati-va! Daca nu, pregati-va sa va treziti in fiecare dimineata cu gura uscata de parca nu ati mai baut apa de 2 luni de zile, buzele albe si cu o arsita de parca vi s-a transformat in cenusa fiecate papila in cele 6 ore de somn, pregati-va pentru diminetile in care o sa va treziti cu fata in WC simtind ca vreti sa va vomitati plamanii afara, cand ai senzatia ca tusea nu se va mai oprii niciodata si ai prefera sa fie vorba doar de o mahmureala ca macar atunci cu o lamaie scapi, pregati-va sa va usture permanent gatul, sa va arda pe dinauntru daca nu beti apa incontinuu si sa va faceti abonament la farmacie pentru ca la prima raceala o sa aveti nevoie de tone si tone de strepsils, septolete si tantum verde.

"Ador" zilele cand nu am voce si ma chinui dimineata(asta e partea critica a zilei) sa rostesc macar un "pune niste apa la foc". Si daca aveti prieten/prietena nefumatoare nici nu vreau sa ma gandesc prin ce trece saracu om. Nimanui nu-i place sa sarute pe cineva ce miroase a scrumiera sau mai rau, a cadavru. Sa nu mai vorbesc de permanenta senzatie de ceva in gat si de flegma pe care " o donsoara" tre s-a scuipe. Tatalui meu i-au trebuit 2 ani de zile de nefumat ca sa scape de plimbarile la toaleta si atunci mi-am zis ca io n-o sa ajung asa. I was wrong!

Si daca fumati faceti un mic test: urcati in viteza doua etaje sau macar scarile de la metrou si sa vedeti ce se intampla. Va zic io: la capatul scarile va dati duhul si o sa tipati disperati dupa aer. Pun pariu ca starea de neputinta si de imbatranire prematura nu va convine. Mi-au trebuit cateva luni de alergat zilnic sa pot prinde macar un autobuz. Bonus: nu o sa ma puteti aproape niciodata sa trageti aer in piept. O sa va opreasca ceva de fiecare data si daca reusiti pana la capat sigur va apuca tusea. Asa ca la revedere respiratie sanatoasa si adio sentiment de eliberare ca pe vremea cand copii fiind stateati in varful dealului si aspirati intreg oxigenul in voi. It's over.La fel si unghiile care se ingalbenesc, sunt casabile, pielea vi se irita foarte usor.

Nu va doresc sa ajungeti ca disperatii aia din tren care mor dupa o ora daca nu fumeaza asa ca alearga ca disperatii dupa un fum. Mie mi-a trecut faza asta ca deja s prea batrana sa ma mai misc de pe scaun. Dar in cazul in care o sa va luati job unde nu poti fuma circa 3 ore si te mai si fute si seful la cap senzatia ca v-ati da o mana sau un picior pentru un singur fum, ca va tremura mainile numai cand va ganditi la clipa nicotinei...aia e parte chiar nasoala. Iar daca faceti un calcul la cati banii se duc pe un drog ( nu uitati nicotina creaza o mai mare dependenta decat heroina) o sa va puneti mainile in cap ca in loc sa mancati sau sa va luati un gadget nou ii dati pe ceva care va killareste minut dupa minut, fum dupa fum. Eu cheltui peste 2 milioane pe luna pe acest viciu, insa uneori aleg sa nu-mi iau un sandvis fiind lesinata de foame ca sa mai economisesc bani. Dureri acute de piept, respiratie urat mirositoare, sevraj, tuse dusa pana la voma, incapacitatea de a respira pana la capat, bani fututi degeaba, voce ingrosata, sete permanenta, tremur, asta va asteapta fratilor!

E alegerea fiecaruia ce face cu viata lui ( asta pentru toti care ma bat la cap sa ma las) numai sa stiti dinainte ce va asteapta!

19 comentarii:

Anonim spunea...

stii ca intr-o campanie de relatii publice unul dintre cei mai importanti factori in convingerea targetului este credibilitatea emitatorului mesajului. ori, din punctul asta de vedere, postul tau (care, e adevarat, nu reprezinta o campanie de pr, dar doreste sa convinga)este zero. adica eu daca as fuma si mi-ar spune o fumatoare inraita sa ma las desi ea nu a fost in stare nici macar s-o rareasca as rade... acum nu rad ci chiar m-a enervat postul tau. :) si stii u de ce.

Valy spunea...

@ anonimu

citeste mai cu atentie .. e intreptat mai mult catre cei care VOR sa se apuce de fumat ...

@ Tina

Mai Drama queen .... acum serios ce te plangi asa ? doar sti ce sexy ne sta cu tigara in coltu gurii ... si comparativ cu altii care arunca mii si mii de euro sa fie sexy pe tot felu de operatii complicate care le pun viata in pericol si mai rau ... noi suntem happy

si ca sa te mai linistesti am exemplu pentru tine ... Tata 76 fumator de 52 de ani majoritatea Carpati (fara filtru) s-a lasat de fumat abia acum pentru ca l-au ajuns bolile batranetii si a hotarat ca a tras destul din pipa .. but NO CANCER !!!

Acum te pup ca sa nu crezi ca ma rasteam la tine sau te luam la rost ... ce blogu meu ...

si in caz ca nu a-ti aflat tigarile si E-urile ajuta la mumificare .... iar eu vreau sa fiu mumificat si o sa imi ridic si piramida ... asa ca sunt si beneficii ...

aaa ... si pentru cei care se gandesc sa se apuce de fumat ... fumati fratilor ... ca oricum fumati peste tot pasiv de la noi si asta e si mai rau ... si un plus scap si eu de voi astia cu nasu pe sus care vin si imi zic ... nu ai voie sa fumezei aici ... du-te pe hol ... si la care le spun ca daca nu ma lasa sa fumez ma cac ... pe pantofii lor (sunt generos ... ii las sa aleaga)

si asa de grand finaley .. cand mergem la karaoke sa ne dam mari cu vocile noastre groase ?

Tina spunea...

nu stiu de ce...ca sunt prea multi care ma innebunesc de cap sa ma las:) N-am zis ca n-am incercat s-o raresc ca Dumnezeu imi e martor ca am incercat si nu numai o data. Am zis doar ca de lasat nu am avut vointa necesara. Cat despre credibilitate, sunt credibila prin faptul ca vorbesc de ceva in cunostinta de cauza. Daca citesti inceputul e mai mult vorba de informare ca de la asta mi s-a umflat mie vena. Ca sunt prea multi fumatorii care habar n-au pe ce lume traiesc. Dar cred ca daca un fumator iti spune ca e naspa sa fumezi tinzi mai mult sa-l crezi sisa te gandesti ca el stie mai bine decat un nefumator.

Valy spunea...

true true ... zile tanti Tina ... fara numar fara numar ...

Valy spunea...

PS .... jos manelele !!

Anonim spunea...

Eha, las k am venit eu aici sa fac legea si sa ma bat cu anonimii care se iau de sormea :))

So,
1. Am constatat ca compu' meu fumeaza pe ascuns de functioneaza asa de greu. Pana aku, numa de bine.

2. Daca as aparea yo intr-o reclama cu niste super plamanshii negrii, poate te-as convinge ;;)

3. Si'acu tin minte cum colegutzele mele obsedate te-au pozat la fumatoare k sa-mi demonstreze k idealul meu in viata fumeaza :)) (ink imi amintesc cum ma minteai cu atata usurinta :P:P)

4. Tata ink mai face traseul, mai rarutz but still (adik puii mei nu s-a oprit odata cu plecarea ta la facultate genius :*)

5. Eu mititik si cumtzik cum ma stii, nu fumez, si eu sunt aia care fuge dupa tine la metrou nu invers :(
(e clar, metabolismul meu e mort si odata cu el a murit si super gabi szabo din mine)

6. puii mei, k sa nu te injur, 2 milioane, ok, goosfraba, gabi find a happy place, no fucking happy place here [...]
eu imi cumpar enciclopedii din banii de mancare si u, sar'mana tata, da si mie bani de tigari, si mai esti si skinny

7. N-ai rezolvat nik dak nu mi-ai dedicat mie post'ul asta, ceva de genu in loc de fratilor, trebuia sa zici gabi, nu te apuca de fumat :D:D (sa traitzi mamy!)

8. Am pus-o pe mama sa-mi ia o cartzulie cute "printre altele m-am apucat de fumat" :) mama credea k e un ghid cum sa te apuci de fumat, lameritza =))
(culmea, trebuia sa fiu si proasta, nu numa k sa-mi trebuiask un ghid ci si ca sa o trimit pe ea sa cumpere cartea)

9. Ci urat vorbesti de seful tau, u are fired!

10. Fuck, iar am inceput sa-mi numerotez ideile, sunt obosita tra la la :D:D

Ok, ma duc inapoi la unghiuztele mele sa mi le rod k mi-e fomitza.
Wuv sormeo :*

Anonim spunea...

@ vali

corect! foarte buna observatia! dar nu ma ajuta cu nimic ;) (asta fiindca desi eu ca nefumator o sa zic ca ascult de sfaturile ei ca "ea stie", n-o sa mi se para sincera pentru ca exista contradictiile pe care le poti gasi si singur). credibilitatea ramane zero iar eficienta sfaturilor la fel.

@ tina

"Dar cred ca daca un fumator iti spune ca e naspa sa fumezi tinzi mai mult sa-l crezi sisa te gandesti ca el stie mai bine decat un nefumator."

dap. stie mai bine dar lipsa de credibilitate tocmai aici apare: daca el stie mai bine atunci de ce nu se lasa de fumat? o sa spui ca e din cauza dependentei numai ca un nefumator gandeste asa: daca ar fi cu adevarat naspa te-ai lasa si nu ai mai fi cool prin viciul tau! - ca tot zicea vali de adevaratul receptor al mesajului. spuneam ca stii de ce pentru ca puteai sa ghicesti cine sunt si ca eu ma enervam cand venea vorba despre divortul tau de tigara.

Valy spunea...

my dear "ecrivant anonimus"

Ma bucur ca esti expert in marketing , dar faptul ca posibil ca nu conosti efectele dependentei de tzigari este o mare greseala.

Motiv pentru care desi iti nu neg posibilitatea de a fi bun la domeniul tau , tin sa iti dau nota 2 la partea de psihologie.

Voi argumenta acest lucru printrun exemplu bazat pe logica .

Loteria:
Eu joc de 10 ani am bagat o gramada de bani, nu am castigat nimic.

Tu vrei vrei sa incepi sau te gandesti sa joci si tu la loto.

Eu imi dau seama ca am facut o prostie dar nu ma pot opri pentru ca deja e prea tarziu am pierdut prea mult si sper ca experienta sa ma ajuta sa castig si sa imi acopar cheltuiala si datoriile la camatari care ma ameninta .(si aici este vb de dependenta)

Tu iar tu imi zici "Frate cum adica sa te cred pe tine ? Tu ai bagat atatia bani si inca mai bagi. Nu ai credibilitate "


Tu faci marketing

Hai sa luam un label adaugat de marketing care imi place mie "Home made" Soup la un restaurant de exemplu.

Nu conteaza ca ospataritza 4x4 grasa si care fumeaza cate 3 Malboro cu parul nespalat de 2 saptamani plina de sudoare iti poate aduce aminte de mama.

Supa e facuta la o ditamai cratitza , se atunca acolo toate balariile , cum ar fi tot felul de prafuri "gust de ciuperci" (alte bullshituri)

Supa nu este "Home Made" decat daca bucataru si familia lui traiesc si dorm in bucatarie caz in care nu mi-ar mai fi foame

Home Made is a myth.
"Home Made" inseamna un singur lucru : Platesti mai mult.


Sa mai luam un exemplu mai apropiat de discutie , Reclama Malboro

Peisaj mirific, barbati cool pe cal, sentiment de libertate

Slogan : Come to where the flavor is.

Deci , sa le luam pe rand, Peisaj mirific , daca fumez tot peisajul gri il vad, nu sunt mai cool daca fumez, de sentiment de libertate ce sa mai zic ... tigarile dau dependenta, halal libertate.

Acum sa vorbim de Flavor. Flavor inseamna un gust bun casa sa iti placa . Tigarile au toate un gust prost care iti ramane in gura si ti-o impute.


Ceea ce in cateva cuvinte inseamna acentuarea partilor bune a unui produs si acoperirea celor proaste pentru a creste valoarea de piata a acestuia ceea ce inseamna in si mai putine cuvinte ca spui un adevar partial si ascunzi adevarul deranjant ... care si in mai putine cuvinte s-a traduce in minciuna WICH IS BAD. De ce nu iti dai demisia ? Nu ai procese de constiinta ca inseli increderea oamenilor ?


si raspunsul va fi NU. Si chiar daca ai fi constient tot nu ti-ai da demisia , pentru ca apoi ce faci ? ca doar asta sti sa faci pe asta esti expert(a) cauti motive sa ma contrazici si ajungi prin a te minti pe tine insuti.

(sunt curios daca mai citesti dupa randul asta sau deja ai gasit o metoda de a ma contrazice si ce urmeaza este deja irelevant)

cam lafel se intampla si cu fumatorii. Chiar daca ne face rau fumatul, chiar daca stim ca tigarile contin tone de chimicale , dependenta (care se manifesta printro dereglare la un nivel biologic si apoi in subconstient deci destul de greu de controlat constient) ne face sa gasim metode cu care sa ne mintim si noi singuri
ca suntem cool , ca ne sta sexy cu tigara in gura , ca lasa ca nu facem noi cancer si fac altii etc.(lucruri care sunt bagate pe gatul nostru inainte sa incepem sa fumam de marketing campains) dar care ascunde de fap incapacitatea noastra de a lupta cu propria noastra dependenta. Nu continuam sa fumam pentru ca ne place la nebuie ci pentru ca am ajuns sa depindem de aceasta tigara intrun mod in care lipsa ei ne provoaca disconfort si datorita faptului ca nu avem capacitatea de vointa necesara sa infruntam un disconfort temporar continuam sa ne amagim in ideea ca lasa ca sunt ok . Dar sunt momente de criza cand ne dam seama in ce cacat ne-am bagat , ca gafaim dupa ce urcam scarile , ca avem o senzatie de disconfort si tuse cateodata etc. dar nefiind capabili sa facem ceva in privinta noastra macar avem moralitatea sa ii anuntam pe altii in ce cacat se baga .

Si tu imi spui mie ca nu suntem credibili pentru ca nu am fost in stare sa ne lasam ?

Este comic , un creator de minciuni imi spune ca nu suntem credibili. Super tare .

Cei ca tine ne promoveaza tigarile in the first place. FFS

PS:
Imi cer scuze pentru cuvinte sau litere mancate.

Ce acid am fost .. cred ca e de la tigari =))

PSS:

Eu zic sa o dam la pace. Daca tot nu ne crezi ... join us ... Have a smoke ... they make you cool. Come to where the flavor is.

Anonim spunea...

:)) vezi ce face tigara din oameni? ;) stai linistit. nu am nimic cu fumatorii si nici nu mi se spune creatorul de minciuni... sau nu mi se spunea. tina stie mai bine despre ce-i vorba dar cred ca am s-o las balta. desi, sa fiu sincer, as fi fost tentat sa te mai contrazic un pic doar de dragul nu-ului si din dorinta de a-mi verifica o demonica teorie.

sfat neintepat si prietenesc: renunta la expresiile cu cacat ca suna... cacacios.
sper sa nu te enervezi iar fiindca de acum incolo o sa te las asa cum esti tocmai pentru ca deja am comentat prea mult si nu asta era intentia mea. te-am pupat amical si iti urez o viata frumoasa si calma

Valy spunea...

same to you mate. nothing personal just bloging(cu aciditate crescuta)

Tina spunea...

Mamaaaa...iese cu bataie! me likey !
@sora mea: femeie esti cu capul! =)) stii doar ca ti-am zis ca daca te apuci de fumat te omor io cu mana mea! And i'm not kidding! Macar cineva sa perpetueze sangele florea daca io tot o sa mor de cancer:P

@vali saru mana pentru sprijin! Io zic sa mergem prin tara sa organizam conferinte:))Ca si asa amandoi suntem constienti ca ne mintim singuri.

@anonim care nu e deloc anonim: esti psihotic!:)) Imi zici ca nu vrei reply dar dai commenturi care ma provoaca la raspuns. "am comentat prea mult si nu asta era intentia mea" Ca sa nu mor proasta...care e intentia ta??? Ca sa mor io de inteleg! Sa-mi amintesti ca existi or smth? La fel cum nu inteleg de ce te dai anonim. Ma enerveaza cei care n-au tupeu sa-si dea indentitatea. Nu e ca si cum ne cunoastem de un amar de vreme si-ti recunoasc stilu oriunde, nenea Tunaru.

Anonim spunea...

ai dreptate. imi pare rau.
dar
nu am zis nicaieri ca nu vreau reply-uri. doar ca o s-o las balta.

intentia mea era sa scriu un comm in care sa spun ce nu mi se pare ok la un post. nici nu conta macar cine iti da acel comm.

"Ma enerveaza cei care n-au tupeu sa-si dea indentitatea. Nu e ca si cum ne cunoastem de un amar de vreme si-ti recunoasc stilu oriunde, nenea Tunaru."
tocmai pe asta m-am bazat (desi nu mi l-ai recunoscut oriunde ;) ). ca stii cine sunt. insa nu am vrut sa te pun intr-o situatie aiurea facandu-mi numele public pe blogul tau. am vrut sa fie o parere strict obiectiva iar apoi am raspuns fiindca am primit niste argumente in personam si chiar ad hominem :D (ca tot facuram retorica) de la suparatul vali (nu te enerva, prietene). nu am incercat sa ma ascund de tine.

"Sa-mi amintesti ca existi or smth?" n-am incercat sa iti amintesc ca exist... n-am plecat de la premisa ca ai uitat de existenta mea.dar e ok. am inteles si imi pare rau pentru comm anterioare. nu pot promite ca nu voi mai raspunde in discutia asta (pentru ca daca se spun niste lucruri cu care nu sunt de acord, am tot dreptul sa raspund) si, de aceea, cred ca solutia ar fi sa dai delete la toate comm-urile mele...chiar cred ca ar fi mai bine asa.

Valy spunea...

Tina , mi s-e pare mie sau l-am cam speriat pe om.

Oricum imaginea care reiese de aici e ceva in genul urmator ...

Tina : Nu calcati iarba ! ca moare
Tunaru : Nu te cred !
Vali : Mrrr MRRRR ...
Tina : Bai frate tu chiar nu intelegi ?
Sora lu Tina : Iarba ? trlalala
Tunaru : Vali musca ? Tina tot nu te cred
Vali : MRrrr HAM HAM (coltzi) ARRRRR
Tunaru : down boy down .... nu calc iarba ... nu ma mai intereseaza.... s-o ia dracu de iarba ... vreau asfalt
Tina : Good doggy ! Sormeo esti cu capu , daca calci pe iarba te omor ! Tunare ma enervezi .
Tunaru : Scuze nu am vrut sa te enervez, down boy ... tzine cainele in lesa ca dau cu picioru
Vali : Mrrr (rezumat) [si cu o fatza tampa] HAM ? (mai latru Tina ?)

Tina spunea...

=)) esti cu capu!!!

Valy spunea...

HAM !

Valy spunea...

poate se apuca vreunu sa faca pe pisica pe aici ca il fugaresc ...

Da eu sunt cu capul ... e pe umeri. :)

si nu am cum sa ma vindec decat prin trauma cred... ceva gen decapitare sau daca imi dedici vreun post .. caz in care explodeaza capu.

alexandrutunaru spunea...

bietul om nu s-a speriat. era doar ironic. dar mai bine ca nu te-ai prins. asa ma pot si eu imbata cu ideea ca macar a fost o ironie subtila. cat despre teama de a nu fi muscat ea exista... teama de a nu fi muscat de cur; asta in general vorbind :))...good doggy...

Valy spunea...

Uffff.... Tina .. zi si tu tu ... nu o cere cu lumanarea ?

Anonim spunea...

hei, "iarba? tralala" :)))

oricum genial dialogu' =))

tina, fa si u un ring d wrestleri aici, si fi si tu wonder super smoker woman si killareste-i p toti care nu promoveaza pacea si non-fumatul p blogu tau ;;) ;;)

[puii mei, astia la verificarea cuvintelor vor sa vada dak esti beat sau nu, ma chinui de 10 min sa descifrez literele astea :D:D]