07.06.2008

Coffee time

Din tot minunatul curs de Tehnici si strategii, un singur lucru m-a pus pe ganduri si anume ca mirosul şi gustul sunt influenţate socio-cultural. Adica sunt constienta ca suntem in permanenta influentati de contextul socio-cultural in care traim, ca 90% din ganduri nu sunt practic ale mele, ci au fost puse acolo, ca un mic robotel ce sunt, dar si mirosul si gustul sa nu-mi apartina? Si gandindu-ma ce anume nu mi-a placut sa miros sau sa mananc si datorita presiunilor din afara a ajuns sa-mi placa, a aparut luminita de capatul tunelului.

Intorcandu-ma in perioada de "tabula rasa", si anume copilaria mi-am amintit de cafea. Nu-mi placea mirosul de cafea si prima data cand am gustat mi s-a parut de-a dreptul dezgustatoare. Cum am ajuns sa fiu dependenta de ea nici nu-mi amintesc...Sunt multe alte alimente si bauturi pe care le poate considera lumea superioare, rafinate etc si pe care nu le-as consuma (caviar, caracatita, coniac etc), dar simplul fapt ca exista unul de care sunt constienta ca mi-a fost implementat de "the others" ma ajuta sa nu mai am tendinta de a ma considera ca nu fac parte din mecanismul asta mare si pe alocuri urat, numit societate.

I still can't remember others...

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cand erai tu mica nu asociai cafeaua cu placerea diminetilor tarzii si insorite si cu gustul ala "amar" de Kent lung. Nu asociai cafeaua cu dimineata de dupa o petrecere piperata cu cateva pahare de "vodka energy". S-au schimbat multe de cand erai tu mica...

Alex spunea...

Citat din "Hors de prix", ala in care Audrey Tautou se intretine cu mosi: "Nu prea imi place caviarul. M-am fortat sa-l mananc. Dar in timp o sa-mi placa. Sunt sigura ca atunci cand o sa-nceapa sa-mi placa, va avea un gust grozav".
Nici mie nu-mi plac shot-urile de tequila decat la party :D